Dubbelpanerad fisk & spenat

Det här är bland det bästa jag vet. Antar att alla vet hur man gör men skriver ändå upp eftersom det är så sjukt gott (och för att jag aldrig ska glömma att det finns).
 
Torskfilé eller hokifilé
Potatis
Spenat
 
Panering: 
Ungefär 1-2 ägg
Mjöl
Ströbröd
 
Koka potäterna, panera fisken (istället för att panera med bara ägg och ströbröd gjorde jag dubbelpanering vilket innebär att man vänder fisken i mjöl, sen ägg, sen ströbröd - blir mycket godare då), tina spenaten i en kastrull. 
Undertiden jag stekte fisken fixade jag spenaten, så efter den hade tinat i lite vatten så kryddade jag med vitpeppar och salt. Därefter gjorde jag en redning på mjöl och mjölk, skakade ihop denna i en burk och hällde i det i kastrullen. När detta kokat upp och jag rett av det lite som jag ville ha det så var det klart!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0