chili con carne

det här receptet är från mammas handskriva receptbok och jag har alltid älskat detta. testade att göra det själv nu hemma och det blev gott!

minst 4-5 portioner
2 gula lökar
ca 400g köttfärs
1 grön paprika
1 buljongtärning
1 burk krossade tomater
2 burkar vita bönor
1 buljongtärning
2 vitlöksklyftor
salt, svartpeppar, chilipulver (mejram)

1. fräs löken och paprikan och sedan även köttfärsen i en stekpanna
2. häll över allt i en stor kastrull och häll på ca en halvliter vatten och en buljongtärning. krydda och häll i de krossade tomaterna och vitlöken och låt allt detta koka svagt i ca 20 min
3. häll i bönorna och låt det småkoka i ca 5 min. klart!

man brukar väl äta ris till men jag tycker det är minst lika gott att äta som det är (fast med lantbröd är det nog det godaste) och jag är nog lite för lat för att koka ris..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0